Dzień III. Miłość do Serca Pana Jezusa u św. Katarzyny

Św. Katarzyna otrzymała łaskę zamiany swego serca na Serce Boskiego Mistrza. Odtąd życie tej seraficznej Dziewicy było płomieniem jaśniejącym, gorejącym. Kierował nią jedynie Duch Boży, czyli sama Prawda. Stąd poznała ona w otwartym boku Chrystusa "tajemnicę serca". "Wszystko, powiada święta, co Chrystus dla nas uczynił, wypływało z miłości Jego Serca".

Oddam Mu więc miłość za miłość. Chcę pozbyć się mojej miłości ku sobie, miłości czułej i wymagającej. Za radą św. Katarzyny niech moje serce będzie jak lampa wąska z dołu, czyli dla wszystkiego co stworzone, a szeroko otwarte u góry przez miłość Chrystus Ukrzyżowanego. Niech moje serce z Serca Ukrzyżowanego czerpie oliwę doskonałej pokory, która podnieca ogień i światło prawdziwej miłości.

Modlitwa

O Katarzyno, bohaterska miłośnico Serca Jezusowego, z dobrocią serca, które Ci Chrystus dał, racz spojrzeć na mnie. Oto jest moje serce - zabierz je, by je oddać Jezusowi. Ty widzisz jego słabość, jego przywiązanie do stworzenia, a oziębłość względem Chrystusa. Użycz mu choć kilka iskier z tego ogniska miłości, które trawiło Twoje życie, wzmagało się w przeciwnościach, a podsycało ofiarą. Niech kocham Chrystusa gorąco, czule, a zwłaszcza hojnie, mocno i mężnie. Niech ma miłość objawia się w czynach poświęcenia i ofiarności. Wiem, że nie chodzi o miłość czysto uczuciową, lecz o taką, która rodzi prawdziwe cnoty. Nie chcę szukać pociech, ale przede wszystkim tego, by bezustannie i ofiarnie służyć Sercu Jezusowemu. Amen.

Źródło: Siostry Dominikanki Misjonarki z Zielonki

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz